צפו בעימות בש"ס: ח"כ גואטה ויצחק כהן התעמתו במליאה

זה לא יעזור שהוא צועק וצורח. נטפל בזה אחרי זה. אין 100 משפחות. אין לך מושג על מה אתה מדבר. וזה לא פעם ראשונה שאין לך מושג על מה אתה מדבר. שמענו אותך, עכשיו שב בשקט.
איתי גדסי 4 Comment on צפו בעימות בש"ס: ח"כ גואטה ויצחק כהן התעמתו במליאה

עימות פומבי אירע אמש במליאת הכנסת בשעה שסגן שר האוצר יצחק כהן ניגש להשיב להצעה לסדר שהגיש ח"כ גואטה בנושא טיפול הממשלה בתושבים שפונו מבתיהם בשל השריפה בכרמל • צפו בסערה

זה לא יעזור שהוא צועק וצורח. נטפל בזה אחרי זה. אין 100 משפחות. אין לך מושג על מה אתה מדבר. וזה לא פעם ראשונה שאין לך מושג על מה אתה מדבר. שמענו אותך, עכשיו שב בשקט.
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on חדשות השבת: חילופי אש בצפון; תקיפות בחאן יונס

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש, דנה מליאת הכנסת בהצעה לסדר שהגיש חבר הכנסת יגאל גואטה מש"ס, בנוגע למאה משפחות טרם חזרו לבתיהן לאחר השריפות בחיפה. גואטה הציג את ההצעה לסדר מעל דוכן הכנסת, והתעמת עם סגן שר האוצר יצחק כהן שהשיב להצעה לסדר בשם משרד האוצר.

הדיון היה אמור להיות שגרתי לכאורה, ככל הצעה לסדר, כשרוב כסאות המליאה ריקים מאדם. אך העימות היה חריף לאחר שבשם משרד האוצר נדרש להשיב סגן השר יצחק כהן, כשבמהלך העימות טען יצחק כהן כי גואטה משקר בנתונים, אך לאחר מכן דבריו אישר את העובדה שעד כה 100 משפחות טרם שבו לבתיהן.

ח"כ גואטה פתח את דבריו ואמר: "כולנו זוכרים שלפני כמה חודשים היה כאן גל הצתות בארץ. זה אומנם מצלצל מוכר, רק שמאז היו הרבה כותרות אחרות, אבל בגל ההצתות נשרפו יערות ובתים, הגיע סופרטנקר שנחיצותו סיפקה כמה כותרות, והזדמנות לכמה פוליטיקאים לתקוף את ראש הממשלה.

אבל, חברים, אני רוצה לדבר ולהעלות את הנושא שוב לסדר-היום, מאחר שעד היום ישנן כ-100 משפחות שאין להם בית, באמת, מעבר לעסקים שדיבר עליהם חברי יעקב אשר. ובתוכם לא מעט קשישים – שגם זה נושא שאנחנו דנים עליו היום – הקשישים בבתי-אבות ובכל המקומות, אני גם אגע בזה. 100 משפחות שמאז השריפה חייהם השתנו והן נותרו ללא שגרת חיים נורמלית וללא קורת גג. על אף שאותן משפחות זכאיות לקבל פיצוי ממס רכוש, ישנם כשלים בירוקרטיים רבים שמנעו ומונעים מהם את האפשרות לחזור לבתיהם בהקדם. המשפחות נאלצות לרוץ מהשמאים לעירייה למס רכוש, וחוזר חלילה.

כאן החל העימות, סגן שר האוצר יצחק כהן נכנס לדבריו של גואטה ואמר: אבל זה לא נכון, מה אתם סתם מקשקשים? זה לא נכון.

גואטה השיב לו: אתה תעלה ותגיד את זה.

סגן שר האוצר יצחק כהן: לא, תפסיקו. זה לא נכון.

גואטה: אבל דיברנו אתם. הם משקרים?

כהן: זה לא נכון.

גואטה: מה זה "כלי ראשון"? דיברנו עם האנשים שמחוץ לבית. אתה רוצה שמות? תרד אלי ללשכה – אני אתן לך שמות.

כהן: כן, איפה הם?

גואטה: אותם אלו שיכולים לרוץ ממקום למקום ולנסות לקבל את הכספים שמגיעים להם מצבם עוד טוב. מה עם אותם קשישים המתגוררים באזור ושאינם יכולים להתרוצץ? מי דואג להם?

כהן: אין דבר כזה.

גואטה: אין דבר כזה. אתה צודק. רק אין פתרון. עד היום מעל 100 משפחות לא נמצאות בבתיהן.

כהן: אתה יודע שאין פתרון?

יגאל גואטה (ש"ס): לא בבתיהם.

כהן: אתה בדקת שאין פתרון?

גואטה: אדוני הסגן, סגן שר האוצר מכובדי היקר, אתה יכול להגיד לנו, לבשר לנו ש-100 המשפחות האלה כבר בבית ואני ארד מהדוכן.

סגן שר האוצר יצחק כהן: נתונים לא נכונים. זה הכול.

יגאל גואטה: בוא, תקשיב, אנחנו למדנו כבר בכנסת הזאת שכולם מדברים וכולם אומרים שהנתונים שלהם נכונים, וזה הנתונים שלהם נכונים. בפועל, יש כרגע 100 משפחות שלא נמצאות בבתיהן. תבשר לנו שבעוד יומיים הם יהיו בבית, גם נשמח. הנושא הזה ירד מסדר-היום, וצריך לדאוג שהוא יעלה שוב כדי לדאוג שאחרון הדיירים ישוב לביתו ומייד.

יצחק כהן: שמענו אותך, שב בשקט

לאחר מכן עלה סגן השר יצחק כהן שבדבריו אף אישר את דברי גואטה על כך ש-100 משפחות עדיין לא חזרו לבתיהן.

יצחק כהן: "אני חושב שהאירוע האחרון של השריפה זה דוגמה כיצד מדינה צריכה להתנהג במקרה של אירוע אסון. אני מקווה שלא יהיו עוד אירועים כאלה, אבל האירוע הזה מלמד איך המדינה התגייסה מיידית לטפל ב-60,000 מפונים, באסון מחריד, וברוך השם לא היו נפגעים בנפש. הכול מטופל, כולם מטופלים, כולל בעלי עסקים. כולם מטופלים. כולם מטופלים, אין לכם מושג על מה אתם מדברים. כולם מטופלים.

גואטה קרא לעברו: אבל יש 100 משפחות לא בבית.

כהן: זה לא יעזור שהוא צועק וצורח. נטפל בזה אחרי זה. אין 100 משפחות. אין לך מושג על מה אתה מדבר. וזה לא פעם ראשונה שאין לך מושג על מה אתה מדבר.

גואטה: לך אין מושג.

יצחק כהן: אין לך מושג על מה אתה מדבר. וזו לא פעם ראשונה.

יגאל גואטה: עזוב, בחייך.

היו"ר חיליק בר: אם יש פה עניינים פנים-ש"ס, לא נסדר אותם עכשיו.

יצחק כהן לגואטה: שמענו אותך, עכשיו שב בשקט.

חיליק בר: חבר הכנסת גואטה, באמת, פעם אחרונה לפני שאני קורא לך.

יגאל גואטה: לא, אני אשמח לצאת.

היו"ר חיליק בר: אם אתה רוצה סיגריה – תרמוז לי, אני אוציא אותך. אבל לא ככה.

יגאל גואטה (ש"ס): רעיון טוב.

בהמשך דבריו אמר סגן השר יצחק כהן כי: "בשעתו פונו 400 משפחות לבתי-מלון. כיום האזרחים יצאו מבתי-המלון ברובם וחזרו לבתיהם. כיום יש 100 משפחות ששוכרות דירה על חשבון קרן הפיצויים עד לגמר השיפוץ או בניית הבית שלהם מחדש. דירה שנשרפה צריכה לעבור שיפוץ עמוק. בחלק מהמקרים צריך להרוס ולבנות מחדש. בחלק צריך לשבור קירות, לחזק וכו'. זה לוקח זמן, לכן נמצא להם דיור חלופי ושכר דירה, זה אותן 100 משפחות, לתקופת הביניים.

כדאי שתבדקו את הפרטים ותתנו צל"ש לממשלה שנכנסה לפעילות מיידית. אוקיי? בנוסף לזה, נרתמו גם חברות הביטוח שלא היו חייבות לשלם את הדלתא בין הפוליסה שהייתה, מכיוון שהיא לא מכסה מקרי איבה, ולמרות זה הם שילמו, כך שאף אזרח לא ניזוק.

יגאל גואטה (ש"ס): מי אמר שניזוק?

סגן שר האוצר יצחק כהן לגואטה: אני לא עונה לך יותר. אני לא שומע, שב בשקט. שה, שה

לאחר ההצבעה, ההצעה לסדר עברה לדיון בוועדת הכספים.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    את כל הגוורדיה הישנה בש"ס יצחק כהן-וקנין-נהרי-אזולאי צריך להעיף לכל הרוחות

  2. 3

    איזה בושות איזה בושות תראו איך איך אייכלר מתפתל שמה ממבוכה בושה וחרפה ככה להתקוטט לעיני כל העמים

  3. 2

    הם עכשיו רהבים אבל אחרי כמה זמן כשהם ילכו למזנון הם ידברו כמו החברים הכי טובים..